A "Disco story" szubjektív története
Szerencsés vagyok, mert életem nagy részében azzal foglalkozhattam, amit szeretek, és ami érdekel; közülük kiemelkedik a zene és a disco.

Ennek köszönhetően rengeteg ismeretet és tapasztalatot szereztem, köztük -munkámból adódóan- olyanokat is, melyekhez más nem juthatott hozzá.
Az ismeretek "gyűjtése", rendszerezése, és közzététele szükségletemmé vált.
Ennek egyik -12 évig tartó- megjelenési formája a DISCO-INFO volt.
A zene világával a Szórakoztató zenei lexikon című könyvemben, majd annak -bővített, de soha be nem fejezhető- online változatában, a Zenei Enciklopédia weblapon foglalkozom.
Régóta keresem a disco minden vonatkozását, történetét, helyzetét összefoglaló, bemutató anyag elkészítési, megvalósítási módját, közzétételi lehetőségét.
Szerettem volna, hogy ez egy közösségi produktum legyen: bárki kiegészíthesse a tartalmát.
Ennek érdekében többféle bloggal, csoporttal, weblappal próbálkoztam.
Fél éve megosztottam a gondolataimat -az akkor zártkörű- Disco-Story csoport tagjaival.
Azóta a helyzet és a véleményem változatlan, de az is, hogy csinálom tovább.

Ugyanitt kapnak helyet a bel- és külföldi aktuális információk is.
Ezekből a mozaikokból áll össze a magyar és nemzetközi diszkózás története. A kép azonban soha nem lehet teljes! Lehetetlen ugyanis a DISCO minden vonatkozását, részletét felkutatnom és beillesztenem. Ezért felmentem magam a teljességre való törekvés kényszerétől, és kedvem, hangulatom szerint, szabadidőmtől függően rakosgatom a mozaikokat.
Ha Neked is tetszik, és van kedved kiegészíteni, az külön öröm számomra!
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
A "Disco story" célja

Világszerte rendkívül nagy hatású lett a disco kultúra, zene, szakma, ipar.
Hazánkban kialakult a „magyar diszkó”, a maga sajátos történetével, jellemzőivel, korszakaival, és meghatározó alakjaival.
Az első lemezlovasok (és közönségük, rajongóik) rengeteg emléket őriznek, amiket vétek lenne nem megosztani az érdeklődőkkel. Hazánkban kialakult a „magyar diszkó”, a maga sajátos történetével, jellemzőivel, korszakaival, és meghatározó alakjaival.
Az akkori szórakoztató- és zeneipar, a technika és az egész disco scene néhány évtized alatt alapvetően megváltozott. Lenne mondanivalójuk azoknak, akik részesei voltak ennek a folyamatnak, ezen a területeken dolgoztak.
A múlt felidézésének itt nem nosztalgiázás a célja, hanem a tények, események dokumentálása, a személyes tapasztalatok megosztása – amíg erre van lehetőség.
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
Alapkérdések:
- Milyen a jó dj?
- Lehet tanulni/tanítani a discot? Kitől, mit, mennyiért?
- Kell vizsgázni? Miért, attól jobb leszek? Kik vizsgáztassanak?
- Ki kell szolgálni, vagy „nevelni” kell a közönséget?
- Kell beszélni a dj-nek?
- Ami/aki népszerű az nem értékes?
- Lehet az underground mainstream?
- Bakelit, CD, PC, …?
- Mi a fontosabb:technika, tehetség, tudás, kapcsolat?
- Kell érdekvédelem? Kiknek az érdekét védje kikkel szemben?
- Kik képviseljék a „szakmát”?
- Kik hígítják a szakmát?
- Mi a dj: iparos, szakmunkás, művész, zenész, pozőr?
- Van különbség a dj és a producer között?
- Kell jogdíjat fizetni? Kinek, miért, mennyit, és ki kapja?
- Miért nem fizetik meg/ismerik el a munkámat?
- Meg lehet élni a diszkóból?
- Kik a legjobb magyar dj-k, és miért?
- Miért van kevés női dj, vagy most is több van a kelleténél?
- Milyen -diszkóval kapcsolatos- kívánságaid, vágyaid megvalósulását szeretnéd? (Hátha teljesül, hiszen God is a dj.)

Alapigazságok:

A különböző korszakok produkciói és előadói nem mérhetők azonos mércével, mert lényegi jellemzőik eltérőek.
Tudomásul kell vennünk, hogy nem vagyunk egyformák; más az ízlésünk, mást szeretünk (a zenében is).
Külön kell választani a szubjektív tetszést az objektív megítéléstől.
Csak az ítélhető meg tárgyilagosan, amit/akit alaposan ismerünk.
Könnyebb valamit lebecsülni, mint jobban megcsinálni.
Ez a blog nem jött volna létre, ha nem készítem el. Köszönet mindazoknak, akik nem hátráltatnak benne!
Hölzer Tamás